In zijn hoofd gonst het van de ideeën! Met zijn originele videocapsules op maat van kleine bedrijven maakt deze gepassioneerde autodidact furore in een nieuwe, moderne en veelbelovende niche.


Golfliefhebber Anthony Pitsy begon zijn profcarrière als lesgever. Op het einde van de jaren 90 kon je hem vaak vinden op de greens van de Club Med in Marbella. ‘Maar ik maakte snel promotie als animator. Ik had de swing in het bloed, zowel letterlijk als figuurlijk.’

Eens terug in België liet hij zich leiden door zijn aangeboren gevoel om te feesten. Het leidde tot de geboorte van zijn bedrijf. ‘Acht jaar lang animeerde ik privé-avonden en bedrijfsfeestjes. Mijn specialiteit was de muziekquiz. Geen betere manier om voor sfeer te zorgen! Ik denk dat ik wel duizend keer heb opgetreden, vaak tot in het holst van de nacht…’

Toen al dat nachtwerk zijn fysieke tol begon te eisen, trok Pitsy vier jaar naar Zwitserland. Daar was hij onder meer betrokken bij de opening van het hotel Chetzeron in de bergen van Crans-Montana. Als jonge vader besliste hij om terug te keren naar België. Dat gebeurde net voor de coronacrisis. Voor hem het moment om een nieuwe uitdaging aan te gaan. ‘In volle lockdown creëerde ik Zoomconferenties met ondernemers. Daarop aansluitend lanceerde ik videocapsules om restaurateurs in moeilijkheden te helpen.’

Vandaag heeft hij met #pitsyontheroad zijn beroep gemaakt van dit originele en unieke concept. Met success. ‘Het komt erop neer dat ik een anderssoortige communicatie aanbied voor kleine bedrijven en start-ups die hun naambekendheid willen vergroten. Dat gaat van de bloemenwinkel tot de KMO. Alles begint met een losse en gezellige babbel met de CEO. Bedoeling is om zijn bedrijf in de kijker te zetten en hem zijn verhaal te laten vertellen. Het resultaat is een sleutel-op-de-deur-videocapsule van 3-4 minuten, die perfect is voor de sociale media of zijn website. Daarna doet de mond-tot-mondreclame de rest.’

Mede dankzij de vele contacten die hij door de jaren heeft opgebouwd en de vele mensen die hij op de greens leerde kennen, heeft Anthony Pitsy zich opgewerkt tot een referentie in zijn sector. Hij kan trouwens rekenen op de hulp van persoonlijke sponsors, zoals de groep FJA Automobiles. Zij laten hem beschikken over een blauwe Fiat 500x die hem overal vergezelt. ‘Ik doe geen klassieke bedrijfscommunicatie. Ik ben geen journalist en geen influencer. Dat is ook mijn kracht. De toon is anders en sluit dichter aan op de moderne tijden. En ik doe alles in mijn eentje: het interview en de montage van de beelden en het geluid. Dat laat me toe om tarieven te hanteren die boven alle concurrentie staan.’

Infos : www.pitsyontheroad.com

Members Only partner and editor

Comments are closed.