De Ford E-Transit, de 100% elektrische bedrijfswagen die eind 2020 werd voorgesteld, heeft sindsdien de zwaarste tests ondergaan, om hem in extreme omstandigheden te testen en zo de effecten van intensief dagelijks gebruik na te bootsen. De uitslag is dans ook een garantie voor een lange levensduur en weerstand.


Je beseft het tijdens een dagelijkse autorit misschien niet, maar je vierwieler kan een hoop hebben. Dat moet ook wel, want een model wordt meestal op meerdere continenten verkocht. En lang niet alle landen hebben zo’n moeilijk klimaat als België.

Om te garanderen dat een model presteert onder de meest bizarre omstandigheden testen autofabrikant voertuigen op extreme manieren. Ford spreekt zelf over marteltests in het geval van de E-Transit. Maak je geen zorgen. De E-Transit wordt niet aan kettingen gelegd en uit elkaar getrokken. Het martelen slaat op andere toepassingen. De goede reden is dat klanten een auto kunnen rijden zonder issues, althans dat is het uitgangspunt.

Andrew Mottram, hoofdingenieur van Ford Europa voor het E-Transit-programma, zegt: “Wij testen al onze bestelwagens in extreme omstandigheden. De nieuwe 100% elektrische E-Transit is daarop geen uitzondering, en door hem in ons testcentrum tot het uiterste te drijven, kunnen we erop vertrouwen dat hij op lange termijn beschikbaar zal zijn voor onze klanten die 100% elektrisch willen gaan met hun bedrijf. “

In een video krijg je te zien wat Ford allemaal met de E-Transit doet, voordat het voertuig begin volgend jaar op de markt komt. Denk aan uitdagende winterse rijomstandigheden testen in Michigan, in de Verenigde Staten met meer dan -35 graden Celsius. Terwijl in het Fords Environmental Test Centre in Keulen de elektrische bedrijfswagen wordt blootgesteld aan extreme hitte. In dat testcentrum staan 28 lampen die gezamenlijk een ruimte meer dan 40 graden Celsius opwarmen. In zo’n ruimte kijkt Ford bijvoorbeeld of het accupakket van E-Transit niet te warm wordt en of de vloeistofkoelingstechnologie doet wat ‘ie moet doen.

All the latest news from our advertisers and partners

Comments are closed.